Blog

Cum să te ferești de magazinele online care fac fraudă?

ianuarie 30, 2021

Ieri m-a sunat o clientă să-mi mulțumească. A avut nevoie de un schimb cu o mărime mai mică. Trebuie să recunosc că nu e prima dată când sunt sunată, însă de fiecare dată rămân surprinsă pentru că așa este normal să se întâmple. Fiecare greșeală trebuie rezolvată, indiferent cine a făcut-o!

Nu suntem obligați să facem schimb de produse, însă suntem obligați de lege să facem retur (să virăm banii în cont în termen de 14 zile). Am lăsat opțiunea de schimb pentru că este firesc să greșești mărimea, atâta vreme cât online nu putem proba produsul și, de multe ori, clienții nu vor banii înapoi, ci produsul potrivit.

I-am spus doamnei că așa este normal să procedăm și că atât noi, ca societate comercială, cât și clienții noștri, avem niște drepturi și obligații. Morale și legale. De aceea suntem obligați de fiecare dată când plasăm o comandă să apăsăm butonul de „Sunt de acord cu termenii și condițiile”. E ca și cum am semna un contract virtual în care eu, Cosmina Kovacs, administratorul acestei firme mă oblig să vă respect drepturile, iar dumneavoastră în calitate de client vă dați acordul că veți avea grijă de produse (să nu le murdăriți, rupe etc) înainte de a verifica dacă este nevoie de schimb sau retur.
Sunt lucruri de bun-simț și din partea noastră și din partea clienților.

Mă văd nevoită să specific câteva lucruri din mai multe motive:

1. Mama și-a comandat o rochie de pe un magazin online care face fraudă. În cele din urmă am rezolvat problema, însă mi se pare nedrept pentru că mama nu mai are curaj să mai comande a doua oară, crezând că toți fac așa.
2. Consider că așa cum mama era cât pe ce să rămână și cu banii luați și cu o cârpă la propriu în dulap, așa ți se poate întâmpla și ție.

Cum recunoști magazinele online care fac fraudă?

1. Fotografii puține

Fiecare produs în parte trebuie să aibă cel puțin 3 fotografii diferite. Și când spun asta, nu mă refer la culori diferite, ci la fotografii din unghiuri diferite. Față, spate, lateral, detalii de aproape. Dacă aceste fotografii nu există, nu comandați! Există posibilitatea să fie poze furate de pe internet, care arată foarte bine și sunt de calitate, însă când primiți produsul e posibil să primiți ceva lucrat prost departe de imaginea prezentată.

2. Verificați comentariile altor clienți

Atunci când suntem dezamăgiți avem tendința de a ne spune părerea mai repede decât atunci când suntem mulțumiți. Verificați întotdeauna părerile clienților apăsând butonul de Recenzii de pe Facebook.
Comentariile din Recenzii nu pot fi șterse de către administratorul magazinului online, așadar îi mai rămân două opțiuni: fie le scoate de tot, fie le lasă așa. În cazul în care nu găsești recenziile, nu comanda!
Pe kaya.ro recenziile sunt active din prima noastră zi de lucru. Sigur, ni se întâmplă și nouă să greșim uneori, dar avem certitudinea că indiferent de greșeală, găsim o rezolvare, astfel încât toată lumea să fie mulțumită.

3. Întrebați întotdeauna care este politica magazinului de schimb sau retur

Înainte de a comanda, întrebați ce se întâmplă dacă nu vă place sau nu vă vine produsul comandat. Înțeleg că unele magazine obligă clienții să trimită coletele pentru retur sau schimb pe cont propriu. Nu sunt de acord cu asta și dacă ai avut schimb sau retur la noi, știi deja că ne ocupăm noi de tot. De ce facem asta și nu vă punem pe voi să umblați pe la sediile firmelor de curierat? Din două motive! În primul rând este pandemie și considerăm că este un risc la care nu dorim să vă expunem.
Multe dintre clientele noastre fac parte din categoria a treia de vârstă, deci sunt vulnerabile. În al doilea rând, pentru că noi avem un contract cu firma de curierat, prețurile noastre pentru ridicări sunt mai mici decât cele pe care ți le-ar putea cere oricare altă firmă de curierat.
Cred că în momentul în care o firmă obligă clientul să trimită coletul înapoi cum știe el mai bine, de fapt, dorește să îngreuneze lucrurile și clientul să renunțe la această decizie.

Cred că este o decizie proastă a celor care conduc astfel de magazine online. În calitate de Manager al acestui magazin, consider că fiecare client care comandă de la mine trebuie să beneficieze de același respect din partea mea. Știți cum e! Vreau respect din partea clientelor, ofer la rândul meu respect.
Atunci când comanzi pe kaya.ro și nu nimerești mărimea potrivită sau pur și simplu nu-ți place cum se așează produsul respectiv pe tine este suficient să ne dai un telefon sau un email prin care să ne anunți ce s-a întâmplat, iar noi vom trimite curierul pentru ridicarea coletului și fie facem plata returului, fie schimbăm produsul.
Dacă nu aș face asta, ce motiv ai mai avea să mai comanzi vreodată de la noi?

4. Fiecare magazin online trebuie să aibă website

Din punct de vedere legal, un magazin online răspunde în fața autorităților la fel ca oricare alt magazin fizic. Din păcate, au apărut tot mai multe „magazine” care sunt doar pe rețelele de socializare și pe care autoritățile îi prind destul de greu fără plângeri.
Un alt lucru foarte important este acela că fiecare magazin online care se respectă trebuie să îndeplinească niște condiții de securitate. Este obligația mea ca Manager al acestui magazin să mă asigur că plățile cu cardul pe kaya.ro sunt securizate. Acesta este unul dintre motivele pentru care solicităm parole atunci când doriți să comandați.
Site-urile securizate în acest sens au un lăcațel în fața brandului, precum cel de mai jos. În momentul în care nu vedeți acest https://kaya.ro, ci doar http:, nu comandați!

 

5. Asigurați-vă că există un număr de telefon la care răspunde cineva

Cei care fac fraudă, au grijă să nu poată fi contactați. Asta înseamnă că, de multe ori, fie nu există un număr de telefon, fie nu răspunde nimeni la acesta. Sigur, țineți cont că se poate pune problema unui program de lucru. Dacă online puteți plasa comanda oricând, prin telefon trebuie să țineți cont că persoana care răspunde are cu siguranță un program de lucru.

Care sunt drepturile dumneavoastră în cazul în care ați avut o experiență neplăcută cu un magazin online?

1. Aveți dreptul să vi se dea banii înapoi.

Este adevărat că plata se face prin cont bancar, nu cash, iar acest lucru se întâmplă pentru că trebuie să stornăm factura emisă. Poate părea dificil, știu, însă nu este obligatoriu să fie contul dumneavoastră, dacă nu aveți unul. Poate fi contul soțului, copilui, a unei persoane apropiate. Acest lucru vă protejează atât pe dumneavoastră, cât și pe magazinul care face plata. Plățile prin cont bancar rămân înregistrate, chiar și după ani de zile și oricând putem face dovada că plata s-a efectuat.

2. Puteți face plângere la ANPC, dacă magazinul online nu vrea să rezolve lucrurile amiabil.

Tot ce trebuie să faceți este să sunați la numărul de telefon 0219551 și să spuneți ce s-a întâmplat. Sfatul meu personal este să faceți plângerile în scris întotdeauna, astfel încât să aveți garanția că se va rezolva. Pentru acest lucru este suficient dacă apăsați pe acest link http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx și completați câmpurile obligatorii. Dacă nu vă descurcați, rugați pe cineva să vă ajute.
Nu de puține ori am auzit „Nu e vorba despre o sumă mare, m-am lăsat păgubașă”. Fie că este vorba de 1 leu, fie de o sumă mai mare, problema rămâne aceeași: trebuie să facem lucrurile corect, altminteri, ce va mai fi corect în țara asta? Închidem ochii azi, mâine încă o dată și apoi ne dăm seama că nimic nu mai merge bine. Este datoria fiecăruia să semnalizăm problemele atunci când ne confruntăm cu ele.

3. Lăsați recenzii pe pagina de Facebook cu ceea ce s-a întâmplat, astfel încât să vadă și alți clienți

Poți păcăli o dată, de două ori, de trei ori, dar la un moment dat, cine va mai comanda, dacă toate recenziile sunt negative? Spuneam și mai sus, asigurați-vă că există recenzii despre magazinul respectiv. Dacă nu găsiți butonul de mai jos, nu cumpărați!

CITIȚI CU ATENȚIE RECENZIILE ÎNTOTDEAUNA

Sper să vă fie de ajutor acest articol! Nu este o soluție să nu mai comandați online, însă alegeți întotdeauna magazinele la care știți că sunt serioase, că vă respectă drepturile și sunt receptivi în a rezolva problemele.

Greșeli apar tot timpul din ambele părți. Ni s-a întâmplat, de exemplu, ca o doamnă să comande din greșeală o mărime mult mai mică decât avea nevoie. Pur și simplu bifase greșit mărimea. Asta nu înseamnă că nu rezolvăm eroarea. Pe de altă parte, și nouă ni s-a întâmplat să confundăm produsele de pe raft, având aceeași culoare. Suntem oameni și greșim, dar în aceeași măsură, tocmai pentru că suntem oameni, rezolvăm! 

Vă îmbrățișez, doamnelor! Să ne auzim cu bine!

Cu drag,
Cosmina Kovács

S-AR PUTEA SA-TI PLACA SI

No Comments

Leave a Reply